02 August 2017

Uued ostud: Soome kaltsukatest

Ma olen oma reisilt Soome tagasi ja aeg on kord aastas ilmuva Soome kaltsukatuuri postituse käes. Käisin juba eelmisest aastast tuttavates Nummela kaltsukates - mõni oli muutumatuna seisnud, mõni täiesti teine oma olemuselt.

Esimene kaltsukas, kuhu läksime on Manna Kirppis. Üllatusega avastasin praegu, et poel on facebooki leht ka (siin).  Eelmisest aastast mäletan seda poodi, kus kõik kodukaup ja nõud olid lihtsalt riiulites ja kuhjades, riided osad küll stangedel, aga ka neist osa virnades ja kastides, vahekäigud kitsad ja hinnad odavad (hindu peal ei ole), nii et kuhja asju sai mõne euroga. Sel aastal oli juba sisenedes pilt veidi teine - esiteks oli toidunõud sorteeritud värvide kaupa ja tehtud väljapanekud, asjadel hinnad peal. Sellist hõngu, et oled kusagile salajasi aardeid peitvale poele peale sattunud enam ei olnud, aga kaup oma olemuselt on samaks jäänud. Riided on seal nii ja naa, aga eelkõige meeldivad mulle nende lambid/toidunõud/vaibad/padjad jms. Ise ostsin suure kausi ja vaagna ja kaks väiksemat sinisega kaussi. Kuna meil on lastega kokkulepe, et nemad võivad ka kaltsukatest endale midagi alati valida, siis Raian valis koristuskäru, kus mopp, harjad, kühvel, pritsipudel ja mängu triikraua ja Mariette sai endale roosa kleidi, õde ostis paar DVD ja kõik kokku läks 12€. Koristuskäru jätsime küll hetkel Soome õe juurde maha, sest me käisime reisil ilma autota ja seda enam tassima ei mahtunud. Niigi tulime mitme koti võrra suurema pagasiga tagasi kui minnes (nimelt oli õde varunud laste jaoks hunniku riideid, millest suure osa imeodavalt Soome järelturult soetas).

Järgmisena läksime Piste Kirppisesse (fb siin). Asukohalt paar ruumi kõrvale kolinud ja suuremaks kasvanud, muidu boksi rentiv kaltsukas nagu need ikka on. Ostsin Mariettele 3€ eest kingad ja endale kaks kleiti. Neist viimane on mu enda mõttes räme reeglite rikkumine, sest ma üldiselt katkist ja mitte kantavat asja ei osta - nüüd ostsin katkise lukuga kleidi ja veel 6€ eest, aga mulle nii meeldis see haldjalik seelikuosa ja ma plaaningi sellest seeliku lasta teha.

Ja viimasena Hiiden Kirppis (fb siin). Neist kolmest kõige suurem, kõik boksid on täis, kaup korralik, üldiselt väga okei hindadega, külastajaid palju. Ja see on aeg-ajalt koht, kust meie kirbuturud võiks õppida - oluline on hoida boksid välja rendituna, parem lase korraks hinda alla/tee kampaania, sest pooltühjade boksidega poodi enam inimesed tagasi naljalt ei kipu ja kui inimesi väga ei käi, siis omakorda ei taheta sinna poodi boksi rentida.
Siit ostsin suure eriti pehme pusa 5€ eest, nahktagi 8€ ja kleidi 3€ eest. See pusa on mu lemmik, seest on hästi pehme ja fliisine ja kuna ta natuke pikema tegumoega on, siis hea talvel selga soojas hoida. Tagil on üks trukk puudu, aga see on üsna pisike viga, mis mind ei häiri, seljas hoiab ilusti ja jääb kleidiga ka kena. Mul oli üks beež tagi kunagi, mis oli totaalne hitt, aga ma kandsin selle reaalselt katki. Nüüd kaks viimast aastat olen mingeid variante leidnud, kuid ükski pole päris see olnud ja varsti olen ikka neile uued omanikud leidnud. Ma loodan, et ma nüüd saan oma otsingud lõpetada.

No comments:

Post a Comment